UZAVÍRKA MOSTU V KARLOVARSKÉ ULICI
Záchrana mostu potrvá do zimy
Na Karlovarské po vjezdu do Ostrova se teď ozývají sbíječky. Most,
který tu stojí od roku 1830, čeká celková rekonstrukce.
V pondělí 22. července bude most, o který se stará Krajská správa
a údržba silnic Karlovarského kraje, kompletně uzavřen a začnou výkopové
práce. Nyní se po něm jezdí kyvadlově. Důvodem realizace stavby je
v první řadě bezpečnost. V 80. letech byla totiž na mostě provedena
metoda torkretování, což je nanášení betonové směsi na podklad, který
tvoří kari síť. Dnes se krajská správa snaží všechny mosty, které
potkal podobný osud, modernizovat kvůli konci životnosti zmíněných
úprav. Během prací se bude muset nejdříve odstranit
leckde až dva metry vysoká vrstva materiálu, aby se firma dostala k samotné
historické klenbě a mohla ji důkladně opravit. Na mostě bude nejen zcela
odstraněn torkret, ale bude provedena právě i sanace kamenného zdiva, nová
hydroizolace, přezděny parapetní zídky a během stavby je naplánována
také přeložka vodovodu. Výkopové práce na mostě až na rub klenby
započnou ihned po kompletní uzavírce.
Historický poklad města
Most přes Bystřici stojí u Zámeckého parku již od počátku
19. století, ale podle památkářů v místech, kde se kamenné mosty
klenuly přes řeku již od poloviny 16. století. Po dnešní Karlovarské
totiž vedla jedna z hlavních dopravních tepen. I proto je podle
památkářů tak moc důležité, aby byl most zachován. Ve spolupráci
s nimi budou nyní stavbaři hledat i lokální zdroj kamene, který by se
měl během rekonstrukce historické klenby používat. Jednou z možností je
rula z kamenolomu Barbora v Jáchymově. Stavba je financována
z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a celkové náklady se
odhadují na bezmála 18 milionů korun včetně DPH. Hotovo by mělo být na
konci listopadu, do té doby se zároveň počítá i s kompletní
uzavírkou mostu.