STAV A FUNKČNOST SLUŽEB MĚÚ PO KYBERÚTOKU

Vážení klienti Městského úřadu v Ostrově, občané,
po bezprecedentním kyberútoku se posouváme každým dnem dále a zprovozňujeme další služby. Jsme si vědomi, že ne vše ještě funguje na 100%, proto Vás žádáme o shovívavost.

IT oddělení úřadu spolupracuje s externí firmou a podle aktuální informace bude plná funkčnost úřadu obnovena do dvou měsíců vzhledem k rozsahu kyberútoku. Eminentním zájmem je zprovoznit v první řadě všechny služby pro veřejnost, včetně bezhotovostních <a>plateb. Průběžně Vás budeme informovat o aktuálním stavu.

🔴 Situace následující (Aktualizace stavu k 3. 10. 2024:
❌ Po celém úřadě ještě nefungují bezhotovostní platby kartou a veřejný internet v IC Na Zámku.
✅ ❌ Správní a živnostenský úřad (OSŽÚ): Živnostenský úřad v současné době elektronická podání pouze nabírá, ale z technických důvodů je prozatím nelze zpracovat. A proto upozorňujeme podnikatele na toto omezení a sdělujeme, že mají možnost svá podání učinit u kteréhokoliv živnostenského ú­řadu.
✅ Odbor výstavby (OV): agenda je plně funkční
✅ ❌ Odbor dopravně správní (ODS): nefunkční agendy jsou evidovány u přestupků v dopravě (radar, dopravní nehody, návykové látky za volantem, parkování). Problém je se správními lhůtami a tam, kde občané čekají na plnění pojišťoven. Jinak je vše funkční.
✅ Odbor finanční a školství (OFŠ): vše funkční.
✅ Odbor životního prostředí (OŽP): vše funkční (včetně rybářských a loveckých lístků)
❌ Odbor majetku města (OMM): zatím nejsme schopni zodpovědět dotazy směřující k pozemkům (nefunkčnost aplikace Misys – mapové podklady) ,
✅ ❌ Odbor městských investic a správy (OMIS): odbor přijímá podněty od občanů telefonicky, emailem nebo spisovou službou. Vzhledem k nedostupnosti podkladů na serverech nelze podávat relevantní informace k probíhajícím či plánovaným projektům a pracím, zjišťovat vlastníky parcel, podávat informace ze všech pasportů.
✅ ❌ Odbor rozvoje a územního plánování (ORÚP) – poskytování informací z územních plánů obcí v ORP – dílčí omezení v nemožnosti zobrazení konkrétních pozemků, nedostupnost některých dokumentů. Pořizování a změny ÚP v ORP – významné omezení činnosti a poskytování informací – nedostupná data.
✅ Odbor sociálních věcí a zdravotnictví (OSVZ): agenda je plně funkční. Probíhají indivuduální konzultace s klienty.
✅ Podatelna: plně funkční, včetně služeb CZECH POINT
✅ Telefonní spojení: všechny pevné linky jsou funkční

V případě, že se chcete před cestou na Městský úřad ujistit, zda Vámi požadované služby budou fungovat, volejte, prosím, na příslušný odbor MěÚ, kde Vám pracovníci poskytnou aktuální informace. Kontakty zde: ostrov.cz/office/

Děkujeme Vám za pochopení, trpělivost a vstřícnost.
Město Ostrov
Značka I
Značka II
Karlovarský kraj
  Prosím čekejte...