STAV A FUNKČNOST SLUŽEB MĚÚ PO KYBERÚTOKU
Vážení klienti Městského úřadu v Ostrově, občané,
po bezprecedentním kyberútoku se posouváme každým dnem dále a
zprovozňujeme další služby. Jsme si vědomi, že ne vše ještě funguje na
100%, proto Vás žádáme o shovívavost.
IT oddělení úřadu spolupracuje s externí firmou a podle aktuální
informace bude plná funkčnost úřadu obnovena do dvou měsíců vzhledem
k rozsahu kyberútoku. Eminentním zájmem je zprovoznit v první řadě
všechny služby pro veřejnost, včetně bezhotovostních
<a>plateb. Průběžně Vás budeme informovat o aktuálním
stavu.
Situace následující (Aktualizace stavu k 3. 10. 2024:
Po celém úřadě ještě nefungují bezhotovostní platby kartou a veřejný
internet v IC Na Zámku.
Správní a živnostenský úřad (OSŽÚ): Živnostenský úřad
v současné době elektronická podání pouze nabírá, ale z technických
důvodů je prozatím nelze zpracovat. A proto upozorňujeme podnikatele na
toto omezení a sdělujeme, že mají možnost svá podání
učinit u kteréhokoliv živnostenského úřadu.
Odbor
výstavby (OV): agenda je plně funkční
Odbor dopravně správní (ODS): nefunkční agendy jsou evidovány
u přestupků v dopravě (radar, dopravní nehody, návykové látky za
volantem, parkování). Problém je se správními lhůtami a tam, kde občané
čekají na plnění pojišťoven. Jinak je vše funkční.
Odbor finanční a školství (OFŠ): vše funkční.
Odbor životního prostředí (OŽP): vše funkční (včetně rybářských a
loveckých lístků)
Odbor majetku města (OMM): zatím nejsme schopni zodpovědět dotazy
směřující k pozemkům (nefunkčnost aplikace Misys – mapové podklady)
,
Odbor městských investic a správy (OMIS): odbor přijímá podněty od
občanů telefonicky, emailem nebo spisovou službou. Vzhledem k nedostupnosti
podkladů na serverech nelze podávat relevantní informace k probíhajícím
či plánovaným projektům a pracím, zjišťovat vlastníky parcel, podávat
informace ze všech pasportů.
Odbor rozvoje a územního plánování (ORÚP) – poskytování
informací z územních plánů obcí v ORP – dílčí omezení
v nemožnosti zobrazení konkrétních pozemků, nedostupnost některých
dokumentů. Pořizování a změny ÚP v ORP – významné
omezení činnosti a poskytování informací –
nedostupná data.
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví (OSVZ): agenda je plně
funkční. Probíhají indivuduální konzultace s klienty.
Podatelna: plně funkční, včetně služeb CZECH POINT
Telefonní spojení: všechny pevné linky jsou funkční
V případě, že se chcete před cestou na Městský úřad ujistit, zda
Vámi požadované služby budou fungovat, volejte, prosím, na příslušný
odbor MěÚ, kde Vám pracovníci poskytnou aktuální informace. Kontakty zde:
ostrov.cz/office/
Děkujeme Vám za pochopení, trpělivost a vstřícnost.
Město Ostrov