HLAVNÍ TŘÍDU ČEKÁ OPRAVA
Práce byly na Hlavní třídě zahájeny 10. října a stavební firma opravu vozovky prováděla dle objednávky města coby investora technologií penetračního nátěru. „Vozovka již vykazovala silné opotřebení, byly zde lokální příčné i podélné trhliny. Kdyby se sanování nerealizovalo, musel by se brzy dělat cenově nákladný nový asfaltový koberec. Technologie opravy penetračním nátěrem měla za úkol posílit stávající povrch vozovky a v takovýchto případech se provádí zcela běžně. Tentokrát se to ale nepovedlo,“ přiznal Lukáš Jíra, zástupce stavební firmy KORP obchodně výrobní služby spol. s r. o., která opravu prováděla.
S pomocí technologie penetračního nátěru tvořeného pojivem a kamenivem byly konkrétně v Ostrově v uplynulých dvou letech opraveny hned dvě poměrně frekventované ulice – Borecká a část Karlovarské navazující na Průmyslovou. Životnost vozovky prodloužily v obou případech až o pět let. Co se tedy na Hlavní třídě stalo? „Podle všeho se to nepovedlo proto, že naši předchůdci ve vedení města dali toto zadání v podzimním čase, kdy už pro to nebyly vhodné klimatické podmínky. My jsme za svého vedení v uplynulých letech s firmou spolupracovali rovněž, opravy ale byly prováděny v létě,“ říká starosta města Pavel Čekan a dodává: „Celkově jde na opravě Hlavní třídy o dílo za necelých 600 tisíc korun včetně DPH. Protože ale není převzato, byla zatím vyplacena jenom část peněz. Zbylá částka bude doplacena, až to firma opraví.“
Poté, co byl 10. října penetrační nátěr aplikován, bylo po týdnu provedeno zametení štěrku. O pár dní později se ukázaly první závady a po urgencích firma 20. listopadu komunikaci od vypadaného štěrku vyčistila znovu. To je zatím vše, co může dělat. „Trvalo by to sice jenom pár hodin, ale klimatické podmínky nám nedovolují opravu nátěru provést. Budeme muset počkat, až skončí zima,“ dodal Lukáš Jára. Až se dokončí i přechody, vodorovná značení a další nezbytnosti, bude stavba městu coby investorovi předána. Také on potvrdil, že problém nastal kvůli výraznému prodloužení termínu realizace. My jsme původně plánovali rekonstrukci provádět už na začátku července, kvůli průtahům na městě jsme se ale k práci dostali až v říjnu. Počasí nám nepřálo a z hlediska klimatických podmínek to bylo dosti na hraně. To je fakt,“ konstatoval Lukáš Jíra.
Zástupce firmy každopádně odmítá, že by hrozilo riziko poškození projíždějících automobilů. „Kdyby tu řidiči jezdili třicítkou, bylo to asi vhodnější, ale poškození vozidel rozhodně nehrozí, spíše jde o ten hodně nepříjemný pocit z toho, že vozovka není kompaktní,“ upřesnil Jíra s tím, že firma se na Hlavní třídu bude ještě opakovaně vracet, aby provedla zametení a sběr kameniva, které se kvůli nerozštěpení konstrukce stále ještě uvolňuje. Nejpozději v polovině prosince už by ale měla být vozovka čistá.