TAJEMNICE ÚŘADU KONČÍ

Ing. Jana Punčochářová začala na Městském úřadě Ostrov pracovat v roce 1992. Tehdy měl 62 zaměstnanců a sídlil v budově bývalého národního výboru na Vejškovce. Svoji kariéru tady odstartovala jako referent bytového hospodářství, později na pozici správce počítačové sítě a dále jako vedoucí několika odborů. Tajemnicí úřadu se Ing. Jana Punčochářová stala v roce 2007.

Od bytové agendy k počítačům. Jak se to tehdy přihodilo?

Psal se rok 1993, počítače zdaleka nebyly v každé kanceláři jako dnes a teprve se začínaly kupovat. A pak bylo zapotřebí vybudovat počítačovou síť a zřídit pozici správce počítačové sítě. Já to na vysoké škole studovala, nějaké zkušenosti jsem měla, a tak jsem se do výběrového řízení přihlásila.

Co jste měla na starosti?

Především vytvořit strukturu počítačové sítě, zajistit veškeré IT vybavení a vybrat informační systém. V neposlední řadě jsem učila kolegy, co mají dělat a mimo jiné vysvětlovala výhody práce s počítačem oproti práci se šanony. Úřednické povahy často namítaly: „Než to najdu v počítači, už tu budu mít dávno v ruce na papíře.“ Vzpomněla jsem si na tyhle časy během nedávného kyberútoku.

Co se vlastně stalo?

Byla jsem zrovna na dovolené, když mi zavolali, že úřad napadli hackeři. Pomyslela jsem si: „To je ale nepovedený vtip!“ Kyberútok nás v podstatě odřízl od civilizovaného světa a my se museli velmi rychle smířit s tím, že jsme přišli o všechna data, a začít to napravovat.

Může se to stát znovu?

Už jsme přijali nutná opatření, ale jaká, to samozřejmě říkat nebudu. Kdyby se to však stalo opět, zdaleka nás to už v takovém rozsahu nepostihne.

Když jste se v roce 2007 stala tajemnicí, z kolegů byli rázem podřízení. Jaké to bylo?

Leckdy to byla výhoda, ale někdy taky ne. A překvapivé pro mě v této funkci na začátku bylo, že nejde o to, co se nového naučit, ale co nedělat. Dobrý vedoucí se svému odboru věnuje po celou pracovní dobu, dobrý tajemník se věnuje úřadu jako celku. Bez ohledu na svou specializaci nebo řešení detailů. Už nelze řešit problémy dopodrobna, ale přehled o nich mít musíte. A pak práci na jejich řešení delegovat.

Nelitovala jste někdy?

Dělat přes třicet let jedno a to samé, to by se nedalo. Já jsem vlastně vystřídala spoustu zaměstnání, byť jsem nestřídala zaměstnavatele. A pokaždé, když jsem šla dělat něco nového, říkala jsem si: „Hurá, teď to bude zase o něco lepší!“ A bylo, takže ničeho nelituji.

O tom, jaká byla porevoluční 90. léta nebo jak je pro úředníka složité vyjít s aktuálním politickým vedením města si více přečtete v březnovém vydání Ostrovského měsíčníku. 

Jana Punčochářová ve své funkci končí k poslednímu únoru a od 1. března ji vystřídá Ing. Jaroslav Cícha. Poté, co vyhrál výběrové řízení, byl minulý týden starostou města oficiálně jmenován do své funkce. Jaroslav Cícha momentálně na MěÚ Ostrov působí jako interní auditor. V minulosti zastával např. funkci vedoucí Odboru majetku na karlovarském magistrátě. Ing. Cícha vystudoval Stavební fakultu na pražském ČVUT a Obor ekonomika a podnikání na Provozně ekonomické fakultě ČZU Praha. „Těžiště své nové práce vidím v kvalitní personální politice, kdy budu kromě odbornosti klást důraz na loajalitu zaměstnanců úřadu vůči vedení města a zastupitelům a také na servis občanům města,“ uzavřel J. Cícha.

Značka I
Značka II
Karlovarský kraj
  Prosím čekejte...