NÁPLŇ PRÁCE OKSVS
Podrobné informace o náplni činnosti odboru
Sekretariát starosty a místostarosty
- vede evidenci všech uzavřených smluv
- zajišťuje servis starostovi města a místostarostovi dle jejich požadavků (sleduje časový rozvrh, přijímání návštěv atd.)
- zajišťuje úkoly, vyplývající ze zákona č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů, a úkoly spojené s dodržováním veřejného pořádku
- plní úkoly vyplývající ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- zajišťuje úkoly spojené s volbou přísedících soudů
Sekretariát tajemníka a vedoucího kanceláře starosty
- vede spisovou agendu starosty, místostarosty a tajemníka MěÚ
- zajišťuje zápisy z jednání RM a ZM včetně usnesení
- vede evidenci usnesení přijatých RM a ZM a sleduje kontrolu jejich plnění
- provádí kontrolu předávaných materiálů pro RM a ZM po formální stránce, včetně včasného předkládání
Úsek sponzorství
- zajišťuje agendu spojenou s poskytováním sponzorských příspěvků – přijímá žádosti o sponzorské dary města a na základě jednání sponzorské komise podává o nich návrhy do RM a ZM, kontroluje doklady o čerpání příspěvků
Úsek legislativní
- řeší a vyřizuje závažné stížnosti a oznámení ve smyslu vnitřní směrnice MěÚ o vyřizování stížností
- vede centrální evidenci stížností i v elektronické podobě
- poskytuje jednoduché právní poradenství
- poskytuje legislativní metodickou pomoc v rozmezí věcné příslušnosti MěÚ
- připravuje návrhy právních předpisů obce v přenesené a samostatné působnosti
- vede evidenci všech OZV města a nařízení města, přehledy o orgánech města
- vede archivaci sbírky zákonů a dalších právních předpisů, souvisejících s činností MěÚ
- zajišťuje dodržování předpisů o státních symbolech na území města a zabezpečuje náležitosti městských symbolů
- informuje zaměstnance MěÚ o legislativních změnách souvisejících s činností MěÚ
- komunikuje s Krajským úřadem v Karlových Varech, ministerstvem vnitra, soudy (včetně Ústavního soudu ČR) a dalšími institucemi dle aktuální potřeby a situace
Úsek krizového řízení, požární ochrany a bezpečnosti práce
- zajišťuje připravenost obce na mimořádné události, provádění záchranných a likvidačních prací a ochranu obyvatelstva
- zajišťuje varování, evakuace a ukrytí osob před hrozícím nebezpečím a podílí se na zajištění nouzového přežití obyvatel obce
- připravuje a podílí se na organizaci hospodářských opatření pro krizové stavy a plnění úkolů uložených krajským úřadem k zajištění nezbytných dodávek
- zabezpečuje přípravu a provedení krizových opatření v podmínkách obce
- zajišťuje součinnost a spolupráci obce s Hasičským záchranným sborem kraje, Policií české republiky, zdravotní záchrannou službou a ostatními složkami integrovaného záchranného systému při přípravě a provedení krizových opatření v podmínkách obce
- zabezpečuje rozpracování úkolů krizového plánu kraje do krizového plánu obce s rozšířenou působností
- zajišťuje realizaci opatření vyplývajících z krizového plánu obce s rozšířenou působností
- organizuje a zajišťuje činnost bezpečnostní rady a krizového štábu obce
- využívá při plánování krizových opatření a při řešení krizových situací informační systémy krizového řízení
- zabezpečuje ochranu zvláštních skutečností, jejich evidenci, ukládání, skartaci a manipulaci a kontroluje dodržování zásad pro manipulaci s nimi
- zabezpečuje ochranu utajovaných informací, jejich evidenci, ukládání, skartaci a manipulaci a kontroluje dodržování zásad pro práci s nimi
- připravuje podklady a zabezpečuje opatření k fyzické, administrativní, personální bezpečnosti. Zpracovává projekt fyzické bezpečnosti a podílí se na zpracování právních předpisů podle zákona č. 412/2005 Sb.
- podílí se na zabezpečení činnosti vyplývající ze zákona o požární ochraně v oblasti financování a odborné přípravy členů jednotky sboru dobrovolných hasičů
- podílí se na zabezpečení požární ochrany
- zabezpečuje výkon státní správy v oblasti zabezpečení ochrany státu za krizových stavů
- zajišťuje úkoly stanovené k zajišťování obrany státu a zabezpečuje požadavky a potřeby Armády ČR při plnění úkolů mobilizace ozbrojených sil
- spolupracuje při zabezpečení úkolů obranného plánování, civilně nouzového a havarijního plánování s ostatními složkami IZS, právnickými a podnikajícími fyzickými osobami
- vede evidenci o věcných prostředcích a fyzických osobách pro doplnění ozbrojených sil za válečného stavu a
- vede evidence subjektů hospodářské mobilizace, včetně požadavků pro splnění mobilizačních dodávek. Vede dokumentaci pro případ mobilizačních opatření
- zajišťuje požadavky KVV při odvodním řízení, zúčastňuje se odvodu branců jako zástupce města a
- zúčastňuje se přípravy členů odvodní komise
- spolupracuje s Krajským vojenským velitelstvím při vzniku mimořádných situací
Úsek propagace
- ve spolupráci s domem kultury a informačním centrem vypracovává návrhy koncepce propagace města směřující ke zvýšení cestovního ruchu, optimálního městského jednotného informačního systému a jednotného městského mobiliáře
- organizuje, zajišťuje a odpovídá za zveřejňování záměrů města ve veřejných sdělovacích prostředcích, tj. v tisku, rozhlase a televizi včetně místních kanálů kabelové televize, koordinuje práci městského informačního centra, vydávání plánů, propagačních brožur, pohlednic a dalších materiálů
Informatika
- údržba a rozvoj počítačové sítě
- zajištění bezpečnosti počítačové sítě
- archivace veškerých dat uložených na síti
- zajišťování odpovídajícího SW
- instalace a údržba SW
- správa uživatelských účtů veškerých aplikací
- nákup a údržba veškeré výpočetní techniky včetně periferních zařízení
- správa reprodukční techniky
- zajišťování spotřebního materiálu
- údržba telefonních ústředen
- správa výpočetní techniky MP
- evidence veškeré výpočetní a reprografické techniky
- zajišťování grafických výstupů
Grafický informační systém
- správa grafického informačního systému (GIS)
- aktualizace dat GIS (data z KÚ, od správců sítí)
- správa internetové aplikace MISYS WEB
- zajišťování výstupů z digitální technické mapy města (DTMM)
- příprava výřezů z mapy pro další zpracování
- vkládání aktuálních dat poskytnutých investory do DTMM
- podpora uživatelů GIS
Zveřejňování informací
- tvorba a aktualizace internetový stránek města
- vyvěšování dokumentů na úřední desce
- evidence zveřejňovaných dokumentů
- zveřejňování dokumentů na elektronické úřední desce
- tvorba, rozšiřování a aktualizace Portálu veřejné komunikace s občany
Správa budovy
- zajišťování správy, oprav a provozu budovy MěÚ
- příprava a průběžná kontrola rozpočtu pro oblast správy budovy
- zabezpečení budovy v době jejího uzavření
- zabezpečení materiálního vybavení pro činnost MěÚ
- úklid všech pracovišť MěÚ
- evidence a inventarizace vybavení MěÚ
- nákup, evidence a vydávání kancelářských potřeb
- nákup, evidence a vydávání čistících prostředků
Podatelna a spisová služba
- zapisování došlé pošty
- vypravování odchozí pošty
- příjem a zapisování dokumentů elektronické podatelny
- příjem a evidence nabídek do výběrových řízení
- rozdělování tiskovin na odbory
- vyhotovování evidenčních listů pro Českou poštu
- obsluha telefonní ústředny
- podávání informací týkajících se činnosti MěÚ
- dohled nad správným ukládáním dokumentů podle spisového řádu
- dohlíží na dodržování spisových norem
Obor dále zajišťuje
- vede přehledy o orgánech města (RM, ZM, komise, výbory) včetně aktualizace
- předkládá RM a ZM návrhy na udělení čestného titulu Občan města
- přihlašuje městské památky a organizuje Den otevřených památek v rámci akce Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska
- vydávání ověřených výstupů z katastru nemovitostí
- správci majetkových databází nejméně 1× čtvrtletně provádí porovnání přírůstků a úbytků majetku s
- pracovníkem odboru majetku města, který vede evidenci majetku města
- evidenci razítek pro potřeby MěÚ a zajišťuje jejich výrobu
- autoprovoz MěÚ po technické i administrativní stránce
- evidence knih a časopisů
- vydávání ověřených výstupů z katastru nemovitostí
- eviduje ztráty a nálezy a zajišťuje jejich likvidaci
-
Úřední hodiny
-
Kontakty
-
Úřední deska
-
Volná místa
-
Odbory městského úřadu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Náplň práce OSVZ
-
Kontakty OSVZ
-
Dotační program na podporu sociálních služeb
-
Pořadníky na byty
-
Dům s pečovatelskou službou
-
Komunitní dům pro seniory
-
Sociálně právní ochrana dětí
-
Seniorská obálka (I.C.E. KARTA)
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti
-
Bezbariérová mapa města
-
Sociální práce
-
Pasportizace zdravotnictví ostrovského regionu
-
Tísňová péče
-
Komunitní plánování sociálních služeb
-
Motivační systém podpory ambulantní lékařské péče
-
Bydlení
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti - 2024
-
Komunitní aktivity
-
Náhradní rodinná péče
- Katalog sociálních služeb pro město Ostrov
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Odbor finanční a školství
-
Odbor životního prostředí
-
Odbor výstavby
-
Odbor správní a živnostenský úřad
-
Odbor rozvoje a územního plánování
-
Novinky odboru ORÚP
-
Náplň práce ORÚP
-
Kontakty ORÚP
-
Územní plánování
-
Rozvoj města
-
Realizované projekty
-
Veřejné projednání - Program regenerace městské památkové zóny
-
Program regenerace městské památkové zóny 2022-2030
-
Generel dopravy města Ostrov
-
Generel zeleně města Ostrov
-
Architektonická studie na optimalizaci a dostavbu ZUŠ v Ostrově
-
Strategický plán rozvoje města Ostrova
-
Archiv - Strategický plán rozvoje města, platný do r. 2018
-
Plán rozvoje sportu
- Cyklistický generel
-
Realizované projekty
-
Novinky odboru ORÚP
-
Odbor dopravně správní
-
Odbor majetku města
-
Odbor městských investic a správy
-
Samostatné oddělení interního auditu
-
Samostatný úsek personalistiky a vzdělávání pracovníků
-
Odbor kultury, propagace a cestovního ruchu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Formuláře ke stažení
-
Podatelna MěÚ + Czechpoint
-
Vyřídíte na úřadu
-
Organizační struktura
-
Otevřený úřad
-
Online služby
-
Hlášení rozhlasu
-
Formulář
-
Kalendář událostí
- Poplatky