ADRESA PRO DORUČOVÁNÍ NA PŘECHODNÉ BYDLIŠTĚ
Jak si zřídit adresu pro doručování na přechodné bydliště?
Může nastat situace, že bydlíte na jiné adrese, než na adrese svého trvalého pobytu. V tomto případě jde o tzv. „přechodné bydliště“. Jak si zařídit to, aby vás úřady prostřednictvím základních registrů kontaktovaly na doručovací adrese? Níže je popsán postup, jak toto provést.
Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona o základních registrech. Podle zákona o evidenci obyvatel a rodných číslech můžete požádat o zavedení doručovací adresy do informačního systému evidence obyvatel.
Ohlášení adresy pro doručování, její změnu nebo zrušení, provedete na obecním úřadě v místě svého trvalého pobytu a do informačního systému evidence obyvatel je pak tato adresa zavedena následujícími třemi způsoby:
- Občan vyplní formulář „Hlášení adresy pro doručování“ (viz příloha) v listinné podobě. Formulář podepíše a předloží doklad k ověření totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas) přímo na podatelně „svého“ obecního úřadu, nebo
- Občan vyplněný formulář a s úředně ověřeným podpisem podá na podatelně „svého“ obecního úřadu, případně zašle na obecní úřad v místě svého trvalého pobytu prostřednictvím doručovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím datové schránky (tím, že formulář převede do elektronické podoby) zprávou opatřenou zaručeným elektronickým podpisem, anebo
- Občan pověří zmocněnce na základě ověřené plné moci k nahlášení doručovací adresy do informačního systému rovněž na obecním úřadě v místě jeho trvalého pobytu.
Za ohlášení, změnu nebo zrušení adresy pro doručování není stanoven
žádný správní poplatek.
Všechny připojené úřady k základním registrům si tak vaši doručovací
adresu, kterou si podle výše uvedeného návodu zřídíte, zavedou do svého
systému a budou vás následně na tuto adresu obesílat.
-
Úřední hodiny
-
Kontakty
-
Úřední deska
-
Volná místa
-
Odbory městského úřadu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Náplň práce OSVZ
-
Kontakty OSVZ
-
Dotační program na podporu sociálních služeb
-
Pořadníky na byty
-
Dům s pečovatelskou službou
-
Komunitní dům pro seniory
-
Sociálně právní ochrana dětí
-
Seniorská obálka (I.C.E. KARTA)
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti
-
Bezbariérová mapa města
-
Sociální práce
-
Pasportizace zdravotnictví ostrovského regionu
-
Tísňová péče
-
Komunitní plánování sociálních služeb
-
Motivační systém podpory ambulantní lékařské péče
-
Bydlení
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti - 2024
- Komunitní aktivity
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Odbor finanční a školství
-
Odbor životního prostředí
-
Odbor výstavby
-
Odbor správní a živnostenský úřad
-
Odbor rozvoje a územního plánování
-
Novinky odboru ORÚP
-
Náplň práce ORÚP
-
Kontakty ORÚP
-
Územní plánování
-
Rozvoj města
-
Realizované projekty
-
Veřejné projednání - Program regenerace městské památkové zóny
-
Program regenerace městské památkové zóny 2022-2030
-
Generel dopravy města Ostrov
-
Generel zeleně města Ostrov
-
Architektonická studie na optimalizaci a dostavbu ZUŠ v Ostrově
-
Strategický plán rozvoje města Ostrova
-
Archiv - Strategický plán rozvoje města, platný do r. 2018
-
Plán rozvoje sportu
- Cyklistický generel
-
Realizované projekty
-
Novinky odboru ORÚP
-
Odbor dopravně správní
-
Odbor majetku města
-
Odbor městských investic a správy
-
Samostatné oddělení interního auditu
-
Samostatný úsek personalistiky a vzdělávání pracovníků
-
Odbor kultury, propagace a cestovního ruchu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Formuláře ke stažení
-
Podatelna MěÚ + Czechpoint
-
Vyřídíte na úřadu
-
Organizační struktura
-
Otevřený úřad
-
Online služby
-
Hlášení rozhlasu
-
Formulář
- Kalendář událostí