NÁPLŇ PRÁCE OSŽÚ
Agenda Evidence obyvatel
vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o evidenci obyvatel a rodných číslech
- vede evidenci obyvatel u občanů s trvalým pobytem na území města
- přihlašuje a odhlašuje občany k trvalému pobytu, zapracovává data do elektronické podoby
- provádí aktualizaci, kontrolu a zajišťuje správnost údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel (evidování sňatků, úmrtí, narození, rozvody, způsobilosti)
- vedení elektronických i fyzických evidencí, archivace
- zajišťuje opravy údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
- ruší údaj o místu trvalého pobytu občanů ve správním řízení
- poskytuje informace oprávněným subjektům
- vydává doklady o přidělení čísel popisných
- přijímá žádosti o zavedení tzv. doručovací adresy v informačním systému evidence obyvatel
- připravuje volby na všech úrovních (tisk a kontrola volebních seznamů města Ostrova)
- vydává a eviduje volební seznamy
- statistická hlášení
Agenda Cestovních dokladů
vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o cestovních dokladech
- vede kompletní agendu cestovních dokladů, pasů (příjem žádostí, ověřování funkčnosti nosiče dat, poskytování údajů z evidence cestovních dokladů)
- zapracovává data do elektronické podoby celostátních evidencí
- vydává cestovní doklady fyzickým osobám
- přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, zničení cestovních dokladů
- zpracovává žádosti občanů o vydání cestovních dokladů ze zastupitelských úřadů
- statistická hlášení
- vybírá správní poplatky
- projednává přestupky na úseku cestovních dokladů příkazem na místě
Agenda občanských průkazů
vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o občanských průkazech
- vede evidenci občanských průkazů (příjem žádostí,
- zapracovává data do elektronické podoby celostátních evidencí
- vydává občanské průkazy fyzickým osobám
- vyřizuje žádosti o občanské průkazy pro imobilní občany
- přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, zničení nebo nebezpečí zneužití dat v identifikačním certifikátu
- zpracovávání podání, dle pořadí, generování dat z centrálních registrů, odesílání MVČR
- poskytování informací a podkladů z evidencí oprávněným subjektům, soudy, policie, atd.
- úkony spojené se změnami v centrálních evidencích ČR, bydliště, rozvody, jména ve správním obvodu
- statistická hlášení
- vybírá správní poplatky
- projednávání přestupků na úseku občanských průkazů příkazem na místě
Veškeré žádosti se vyplňují přímo na místě samém na přepážce, kde dochází i k pořízení digitálních fotografií a biometrických údajů.
Matriční úřad
vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o matrikách
- komplexně zajišťuje matriční agendu (narození, manželství,
registrované partnerství, úmrtí)
narození, manželství, úmrtí v cizině (pro zvláštní matriku Brno) - zajišťuje svatební obřady
- vede správní řízení ve věci změny jmen a příjmení, jejich tvary, po rozvodu
- vydává rodné, oddací a úmrtní listy a jejich duplikáty
- ověřuje matriční doklady pro cizinu
- vede a archivuje matriční knihy shora uvedených činností
- vede a metodicky řídí, kontroluje matriční úřady spádových obcí
- ověřuje způsobilost pracovníků spádových obcí ze zákona o legalizaci a vidimaci
- eviduje osvojení
- zapisuje veškeré matriční události do základních registrů
- statistická hlášení
- vybírá správní poplatky
Živnostenský úřad
vykonává činnosti v rozsahu stanoveném živnostenským zákonem
Úsek registrace:
- zajišťuje registraci, evidenci ohlášení živností řemeslných, vázaných a jediné živnosti volné, jejich změny, rozhoduje o udělení koncesí
- přijímá doklady, prověřuje náležitosti těchto ohlášení, případně žádostí, provádí kontrolu plnění všeobecných a zvláštních podmínek provozování živností
- přijímá žádosti o zrušení živnostenských oprávnění
- zpracovává komplexně podklady pro zápis do živnostenského rejstříku a vydává příslušné dokumenty
- je provozovatelem živnostenského rejstříku v působnosti svého správního obvodu
- provádí poradenskou činnost pro žadatele o živnostenské oprávnění a registrované podnikatele
- vykonává funkci centrálního registračního místa (CRM)
- vykonává přenesenou působnost na úseku vedení evidence zemědělského podnikatele
- plní další úkoly, svěřené živnostenskému úřadu zvláštními právními předpisy
- poskytuje údaje o podnikatelích ze živnostenského rejstříku na základě žádosti
- vybírá správní poplatky
Úsek kontroly:
- provádí kontrolní činnost nad dodržováním podmínek stanovených živnostenským zákonem a zvláštními předpisy
- ukládá pokuty v přestupkovém řízení nebo příkazem na místě za porušení povinností stanovených živnostenskoprávními předpisy
- vyřizuje stížnosti, oznámení a podněty fyzických a právnických osob na úseku živnostenského podnikání
Živnostenský úřad na základě pověření RM z ustanovení § 109 odst.
2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, kontroluje a následně ukládá sankce
za nedodržování ustanovení Nařízení města č. 1/2016, kterým se
vydává tržní řád.
Živnostenský úřad řeší přestupky na úseku podnikání podle zákona
250/2016 Sb.; 251/2016 Sb., a za porušení zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně
zdraví před škodlivými účinky návykových látek
-
Úřední hodiny
-
Kontakty
-
Úřední deska
-
Volná místa
-
Odbory městského úřadu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Náplň práce OSVZ
-
Kontakty OSVZ
-
Dotační program na podporu sociálních služeb
-
Pořadníky na byty
-
Dům s pečovatelskou službou
-
Komunitní dům pro seniory
-
Sociálně právní ochrana dětí
-
Seniorská obálka (I.C.E. KARTA)
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti
-
Bezbariérová mapa města
-
Sociální práce
-
Pasportizace zdravotnictví ostrovského regionu
-
Tísňová péče
-
Komunitní plánování sociálních služeb
-
Motivační systém podpory ambulantní lékařské péče
-
Bydlení
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti - 2024
-
Komunitní aktivity
-
Náhradní rodinná péče
- Katalog sociálních služeb pro město Ostrov
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Odbor finanční a školství
-
Odbor životního prostředí
-
Odbor výstavby
-
Odbor správní a živnostenský úřad
-
Odbor rozvoje a územního plánování
-
Novinky odboru ORÚP
-
Náplň práce ORÚP
-
Kontakty ORÚP
-
Územní plánování
-
Rozvoj města
-
Realizované projekty
-
Veřejné projednání - Program regenerace městské památkové zóny
-
Program regenerace městské památkové zóny 2022-2030
-
Generel dopravy města Ostrov
-
Generel zeleně města Ostrov
-
Architektonická studie na optimalizaci a dostavbu ZUŠ v Ostrově
-
Strategický plán rozvoje města Ostrova
-
Archiv - Strategický plán rozvoje města, platný do r. 2018
-
Plán rozvoje sportu
- Cyklistický generel
-
Realizované projekty
-
Novinky odboru ORÚP
-
Odbor dopravně správní
-
Odbor majetku města
-
Odbor městských investic a správy
-
Samostatné oddělení interního auditu
-
Samostatný úsek personalistiky a vzdělávání pracovníků
-
Odbor kultury, propagace a cestovního ruchu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Formuláře ke stažení
-
Podatelna MěÚ + Czechpoint
-
Vyřídíte na úřadu
-
Organizační struktura
-
Otevřený úřad
-
Online služby
-
Hlášení rozhlasu
-
Formulář
-
Kalendář událostí
- Poplatky