NÁPLŇ PRÁCE OSŽÚ

Agenda Evidence obyvatel

vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o evidenci obyvatel a rodných číslech

  • vede evidenci obyvatel u občanů s trvalým pobytem na území města
  • přihlašuje a odhlašuje občany k trvalému pobytu, zapracovává data do elektronické podoby
  • provádí aktualizaci, kontrolu a zajišťuje správnost údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel (evidování sňatků, úmrtí, narození, rozvody, způsobilosti)
  • vedení elektronických i fyzických evidencí, archivace
  • zajišťuje opravy údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
  • ruší údaj o místu trvalého pobytu občanů ve správním řízení
  • poskytuje informace oprávněným subjektům
  • vydává doklady o přidělení čísel popisných
  • přijímá žádosti o zavedení tzv. doručovací adresy v informačním systému evidence obyvatel
  • připravuje volby na všech úrovních (tisk a kontrola volebních seznamů města Ostrova)
  • vydává a eviduje volební seznamy
  • statistická hlášení

Agenda Cestovních dokladů

vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o cestovních dokladech

  • vede kompletní agendu cestovních dokladů, pasů (příjem žádostí, ověřování funkčnosti nosiče dat, poskytování údajů z evidence cestovních dokladů)
  • zapracovává data do elektronické podoby celostátních evidencí
  • vydává cestovní doklady fyzickým osobám
  • přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, zničení cestovních dokladů
  • zpracovává žádosti občanů o vydání cestovních dokladů ze zastupitelských ú­řadů
  • statistická hlášení
  • vybírá správní poplatky
  • projednává přestupky na úseku cestovních dokladů příkazem na místě

Agenda občanských průkazů

vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o občanských průkazech

  • vede evidenci občanských průkazů (příjem žádostí,
  • zapracovává data do elektronické podoby celostátních evidencí
  • vydává občanské průkazy fyzickým osobám
  • vyřizuje žádosti o občanské průkazy pro imobilní občany
  • přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, zničení nebo nebezpečí zneužití dat v identifikačním certifikátu
  • zpracovávání podání, dle pořadí, generování dat z centrálních registrů, odesílání MVČR
  • poskytování informací a podkladů z evidencí oprávněným subjektům, soudy, policie, atd.
  • úkony spojené se změnami v centrálních evidencích ČR, bydliště, rozvody, jména ve správním obvodu
  • statistická hlášení
  • vybírá správní poplatky
  • projednávání přestupků na úseku občanských průkazů příkazem na místě

Veškeré žádosti se vyplňují přímo na místě samém na přepážce, kde dochází i k pořízení digitálních fotografií a biometrických ú­dajů.

Matriční úřad

vykonává činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o matrikách

  • komplexně zajišťuje matriční agendu (narození, manželství, registrované partnerství, úmrtí)
    narození, manželství, úmrtí v cizině (pro zvláštní matriku Brno)
  • zajišťuje svatební obřady
  • vede správní řízení ve věci změny jmen a příjmení, jejich tvary, po rozvodu
  • vydává rodné, oddací a úmrtní listy a jejich duplikáty
  • ověřuje matriční doklady pro cizinu
  • vede a archivuje matriční knihy shora uvedených činností
  • vede a metodicky řídí, kontroluje matriční úřady spádových obcí
  • ověřuje způsobilost pracovníků spádových obcí ze zákona o legalizaci a vidimaci
  • eviduje osvojení
  • zapisuje veškeré matriční události do základních registrů
  • statistická hlášení
  • vybírá správní poplatky

Živnostenský úřad

vykonává činnosti v rozsahu stanoveném živnostenským zákonem

Úsek registrace:
  • zajišťuje registraci, evidenci ohlášení živností řemeslných, vázaných a jediné živnosti volné, jejich změny, rozhoduje o udělení koncesí
  • přijímá doklady, prověřuje náležitosti těchto ohlášení, případně žádostí, provádí kontrolu plnění všeobecných a zvláštních podmínek provozování živností
  • přijímá žádosti o zrušení živnostenských oprávnění
  • zpracovává komplexně podklady pro zápis do živnostenského rejstříku a vydává příslušné dokumenty
  • je provozovatelem živnostenského rejstříku v působnosti svého správního obvodu
  • provádí poradenskou činnost pro žadatele o živnostenské oprávnění a registrované podnikatele
  • vykonává funkci centrálního registračního místa (CRM)
  • vykonává přenesenou působnost na úseku vedení evidence zemědělského podnikatele
  • plní další úkoly, svěřené živnostenskému úřadu zvláštními právními předpisy
  • poskytuje údaje o podnikatelích ze živnostenského rejstříku na základě žádosti
  • vybírá správní poplatky
Úsek kontroly:
  • provádí kontrolní činnost nad dodržováním podmínek stanovených živnostenským zákonem a zvláštními předpisy
  • ukládá pokuty v přestupkovém řízení nebo příkazem na místě za porušení povinností stanovených živnostenskopráv­ními předpisy
  • vyřizuje stížnosti, oznámení a podněty fyzických a právnických osob na úseku živnostenského podnikání

Živnostenský úřad na základě pověření RM z ustanovení § 109 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, kontroluje a následně ukládá sankce za nedodržování ustanovení Nařízení města č. 1/2016, kterým se vydává tržní řád.

Živnostenský úřad řeší přestupky na úseku podnikání podle zákona 250/2016 Sb.; 251/2016 Sb., a za porušení zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek
Značka I
Značka II
Karlovarský kraj
  Prosím čekejte...