NÁPLŇ PRÁCE OMIS
Obecně
- předkládá podklady pro sestavení rozpočtu příslušných položek, dohlíží na jeho plnění a v případě potřeby předkládá OF návrhy na jeho změny
- spolupracuje s ORÚP a OI na záměrech na obytnou a průmyslovou výstavbu a na výstavbu veřejných budov
- zabezpečuje výběrová řízení na úseku oprav a správy majetku města, případně dalších úsecích činnosti odboru dle zákona o zadávání
- veřejných zakázek a vnitřních zásad pro výběrová řízení
- správci majetkových databází nejméně 1× čtvrtletně provádí porovnání přírůstků a úbytků majetku s pracovníkem odboru finančního, který vede evidenci majetku města
- projednává správní delikty podle § 58, odst. 3, zákona 128/2000 Sb. O obcích
Na úseku správy majetku města
- zabezpečuje správu, údržbu, provoz a opravy veřejných budov v majetku města
- zabezpečuje správu, údržbu, provoz a opravy hřbitova, veřejných záchodků, kašen a bazénů, dopravního světelného signalizačního zařízení, parkovacích automatů, psího útulku apod.
- zabezpečuje správu, údržbu, provoz a opravy veškerého městského mobiliáře, výzdoby města, autobusových zastávek, osvětlení, vývěsních ploch aj.
- vykonává dozor nad řádnou funkci sítí – veřejné osvětlení, kanalizace, vodovody, kabelová televize aj., včetně jejich zavedení, rozšíření a
- modernizace a u správců příslušných sítí zabezpečuje jejich řádný stav a funkci
- kontroluje správu tepelných zařízení ve městě, dodávku tepla a teplé užitkové vody, rozúčtování nákladů, program měření tepla, teplé užitkové i studené vody a jejich regulaci
- ve spolupráci se správci domovního a bytového fondu města rozhoduje o provedení velkých oprav a údržby, dle potřeby zabezpečuje projektovou přípravu rekonstrukcí a velkých oprav
- sleduje a kontroluje hospodaření mandatářů s majetkem města, správnost vyúčtování svěřených prostředků, plnění mandátních smluv, v případě nutnosti vydává mandatářům písemné mandátní příkazy a kontroluje jejich plnění
- dohlíží na využívání veřejných prostranství, vyjadřuje se k překopům komunikací a cest
- sleduje hospodaření s finančními prostředky na účtech správců s domy a byty, dle platných smluv kontroluje fakturace a výdaje na provoz, údržbu a opravy bytového fondu
- sleduje a respektuje rozhodnutí komise pro výběrová řízení, zajišťuje potřebné doklady a podklady pro rozhodnutí RM i ZM
- na některé činnosti si může zjednat jiné osoby (právnické i fyzické), pak však dohlíží na jejich činnost a spolupracuje s nimi
Na úseku investiční činnosti
- zajišťuje investiční činnost při opravách a rekonstrukcích majetku města, pro tuto činnost:
- zastupuje zájmy města
- připravuje podklady pro jednání komisí, MR a MZ
- organizuje výběrové řízení pro výběr zhotovitele PD ne¬bo zhotovitele stavby
- vykonává investorsko-inženýrskou činnost ve fázi přípravy, realizace a předání staveb dle schváleného rozpočtu
- na některé činnosti z tohoto úseku si může zjednat jiné osoby (právnické i fyzické), pak však dohlíží na jejich činnost a spolupracuje s nimi
- zajišťuje údržbu parků, zeleně na veřejných prostranstvích, sídlištní zeleně a nové zakládání zelených ploch a to jako samostatných ploch, tak i v návaznosti na nová dopravní řešení, rekonstrukci objektů či novou výstavbu, taktéž u veřejně prospěšných zařízení
- zajišťuje obnovu zelených ploch a novou výsadbu v historické části města
- vyjadřuje se za město k záležitostem z hlediska městské zeleně
- zajišťuje opravy a rekonstrukce většího rozsahu stávajícího nemovitého majetku města Ostrov
- za město Ostrov zajišťuje investiční činnost dle schválených územně plánovacích podkladů a strategických dokumentů města
- navrhuje novou výstavbu městských zařízení, veřejných budov, komunikací, veřejných ploch, veřejných prostranství a městské zeleně
- navrhuje zástavbu volných ploch ve městě, stanovuje podmínky pro tuto zástavbu
- vykonává investorsko – inženýrskou činnost ve fázi přípravy, realizace a předání městských staveb
- zajišťuje povinnosti investora na městských stavbách
- v souladu s platnými právními předpisy připravuje výběrová řízení
- připravuje podklady pro zadání zpracování projektů
- kontroluje úplnost předávané dokumentace ke stavební činnosti a zajišťuje její technické posouzení
- zajišťuje smluvní zajištění akcí v daném úseku spravované agendy
- je pověřen zastupováním Města Ostrov v případech, kdy Město Ostrov vystupuje jako investor v územním obvodu města
- navrhuje a připravuje podklady pro jednání a rozhodování orgánů města
- správci majetkových databází nejméně 1× čtvrtletně provádí porovnání přírůstků a úbytků majetku s pracovníkem odboru majetku města, který vede evidenci majetku města
Na úseku pozemních komunikací a silniční dopravy
- zastupuje zájmy města při jednání ve smyslu zákona o silniční dopravě a ve smyslu zákona o pozemních komunikacích jako majitel místních komunikací
- zastupuje zájmy města při ostatních úkonech dle zákona o pozemních komunikacích
- spolurozhoduje o organizaci dopravy ve městě, dává podněty na umísťování dopravního značení, spolupracuje s dopravní komisí
- zajišťuje provádění údržby a oprav dopravního značení včetně případných změn nového dopravního značení
- sleduje provoz místní dopravy a veřejné dopravy, hájí zájmy města ve styku s organizacemi provozujícími veřejnou dopravu
V oblasti samosprávy
Na úseku odpadů
- zastupuje zájmy města v oblasti komunálního odpadu a současně plní i povinnosti města na úseku odpadového hospodářství vyplývající z obecně platných právních předpisů
- kontroluje dodržování povinností vyplývajících z obecně platných právních předpisů včetně závazných vyhlášek města
- vypracovává návrh vyhlášky o systému sběru, třídění, využívání a zneškodňování komunálních odpadů včetně míst určených k odkládání
- odpadů, o způsobu nakládání se stavebním odpadem, způsobu prokazování využívání nebo zneškodňování odpadů a její aktualizaci
- zajištění vypracování programu odpadového hospodářství města a jeho případných aktualizací
- smluvně zajišťuje odvoz odpadů všeho druhu
- zajišťuje obnovu kontejnerů, zajišťuje obnovu, nové rozmístění a opravy odpadkových košů na veřejných prostranstvích
- zajišťuje informování občanů o připravovaných či prováděných pracích (harmonogramy svozů, jarní úklid, třídění odpadů apod.),
- přispívá k ekologické informovanosti občanů města z hlediska odpadového hospodářství
- navrhuje výši úhrady za svoz, třídění a zneškodňování komunálního odpadu
- vyhledává, eviduje a zajišťuje likvidaci nepovolených skládek, spolupracuje s městskou policií a odborem ŽP
- vede příslušné databáze, evidence a statistiky týkající se způsobu nakládání s komunálním odpadem a tříděnými odpady
Na úseku městského mobiliáře a dětských hřišť
- zabezpečuje správu, údržbu, provoz, opravy a obnovu veškerého městského mobiliáře – herních prvků dětských hřišť, sušáků na prádlo, klepačů, laviček
- smluvně zajišťuje způsob provozování dětských hřišť
- zabezpečuje obnovu a nové rozmístění městského mobiliáře a dětských hřišť
- provádí pravidelnou kontrolu stavu mobiliáře
- spolupracuje při údržbě dětských hřišť v zahradách mateřských škol
Na úseku čistoty města
- zastupuje zájmy města v oblasti čistoty města a životního prostředí z hlediska zákona o obcích a dalších obecně platných právních předpisů
- smluvně zajišťuje úklid všech částí veřejných ploch ve městě (místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace, chodníky, mosty, lávky, cyklistické stezky, schodiště, sídlištní zeleň, parky a parkové plochy, vyhrazená zeleň, ostatní plochy v majetku či správním území města, aj.)
- kontroluje dodržování vyhlášky o čistotě a pořádku ve městě v části čistoty, spolupracuje s městskou policií
- spolupracuje při zpracování návrhu obecně závazné vyhlášky o čistotě a pořádku ve městě a její aktualizaci
- fyzicky kontroluje veškeré úklidové práce ve městě a činí nutná opatření
Na úseku místních komunikací a veřejných ploch
- zajišťuje zimní údržbu komunikací, je členem štábu zimní údržby komunikací, provádění těchto prací pak fyzicky kontroluje
- kontroluje provádění úklidu a zimní údržby komunikací, které nejsou v majetku města, zajišťuje odstranění závad
- vypracovává návrh obecně závazné vyhlášky o zabezpečení schůdnosti místních komunikací, o vymezení úseků místních komunikací, na kterých se schůdnost a sjízdnost nezajišťuje, připravuje plán zimní údržby, jeho aktualizaci s ohledem na skutečný stav komunikací, jejich rozsah a povolené technologie zimní údržby
- zajišťuje čištění komunikací, zajišťuje čištění dešťových vpustí a jiných odvodňovacích zařízení ve správě města, připravuje bloková čištění, provádění těchto prací pak fyzicky kontroluje
- zajišťuje informování občanů o připravovaných nebo prováděných pracích (blokové čištění, zimní údržba apod.)
- řeší závady v čistotě města, také na veřejně přístupných pozemcích, které nejsou ve vlastnictví města Ostrov, vyzývá vlastníky těchto pozemků k odstranění těchto závad
- přebírá plochy dotčené zábory veřejných prostranství a pronajatých pozemků z důvodu dočasného záboru, a to z hlediska splnění podmínek stanovených odborem ŽP
Na úseku městské zeleně
- zabezpečuje údržbu městské zeleně na veřejných prostranstvích, vyhrazené zeleně, totéž i v místních částech města
- stanovuje harmonogramy provádění údržby městské zeleně, prověřuje a sleduje ekonomickou náročnost provádění
- spolupracuje při údržbě zahrad mateřských škol
Na úseku městských rybníků
- zajišťuje úklid v areálu Boreckých rybníků
- zajišťuje opravy a údržbu rybníků a malých vodních toků v majetku města
Zajišťuje výkon samostatné působnosti ve správním obvodu obce ve smyslu hlavy II. zákona o obcích č. 128/2000 Sb., zejména na úseku nabývání a převodu nemovitého i movitého majetku, pronájmu majetku a záboru veřejného prostranství včetně umísťování reklam a evidence majetku. Vyřizuje půjčky města dle přijatého programu směrem k občanům. Zajišťuje výkon státní správy v rozsahu přenesené působnosti ve správním obvodu obce ve smyslu hlavy III. zákona o obcích č. 128/2000 Sb. na úseku státní památkové péče.
Na úsek samosprávy zajišťuje dále
- evidenci žádostí na prodej, pronájem a výpůjčku nemovitého i movitého majetku města a další řádné projednání dle vnitřní směrnice a přípravu materiálů pro jednání KMM, RM a ZM a následné plnění usnesení těchto orgánů města
- zpracování smluv na pronájem a prodej majetku města (kromě pronájmu
bytů) a umístění reklam a reklamního zařízení
výpočet poplatku ze záboru veřejného prostranství - potřebné úkony a jednání v souvislosti s majetkoprávními potřebami města, s Pozemkovým fondem – ČR, Pozemkovým úřadem, Katastrálním úřadem, Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových, Finančním úřadem, příslušnými ministerstvy a státními fondy
- účelné a ekonomické pojištění majetku města
- přípravu části rozpočtu města v rozsahu působnosti odboru a odpovídá za kontrolu jeho plnění
- kontrolu řádného užívání majetku města a navrhuje pronájem nebo prodej nevyužívaného majetku
- vyřizování majetkoprávních sporů, zejména: soudní spory, historický majetek, majetkové příděly a restituce
- evidenci a vyřizování žádostí o půjčky a příspěvky města občanům dle přijatého programu podpory bydlení, oprav bytového fondu a ekologického vytápění
- dále případně zajišťuje finanční zdroje formou dotací a půjček na krytí investičních výdajů rozpočtu města
- vydávání ověřených výstupů z katastru nemovitostí
- správci majetkových databází nejméně 1× čtvrtletně provádí porovnání přírůstků a úbytků majetku s pracovníkem odboru majetku města, který vede evidenci majetku města
Na úseku státní správy zajišťuje zejména
- v rozsahu přenesené působnosti ve správním obvodu obce ve smyslu zákona o obcích č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, výkon státní správy na úseku státní památkové péče dle platné legislativy
-
Úřední hodiny
-
Kontakty
-
Úřední deska
-
Volná místa
-
Odbory městského úřadu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Náplň práce OSVZ
-
Kontakty OSVZ
-
Dotační program na podporu sociálních služeb
-
Pořadníky na byty
-
Dům s pečovatelskou službou
-
Komunitní dům pro seniory
-
Sociálně právní ochrana dětí
-
Seniorská obálka (I.C.E. KARTA)
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti
-
Bezbariérová mapa města
-
Sociální práce
-
Pasportizace zdravotnictví ostrovského regionu
-
Tísňová péče
-
Komunitní plánování sociálních služeb
-
Motivační systém podpory ambulantní lékařské péče
-
Bydlení
-
Příspěvek města pro zdravotně postižené děti - 2024
-
Komunitní aktivity
-
Náhradní rodinná péče
- Katalog sociálních služeb pro město Ostrov
-
Novinky z odboru OSVZ
-
Odbor finanční a školství
-
Odbor životního prostředí
-
Odbor výstavby
-
Odbor správní a živnostenský úřad
-
Odbor rozvoje a územního plánování
-
Novinky odboru ORÚP
-
Náplň práce ORÚP
-
Kontakty ORÚP
-
Územní plánování
-
Rozvoj města
-
Realizované projekty
-
Veřejné projednání - Program regenerace městské památkové zóny
-
Program regenerace městské památkové zóny 2022-2030
-
Generel dopravy města Ostrov
-
Generel zeleně města Ostrov
-
Architektonická studie na optimalizaci a dostavbu ZUŠ v Ostrově
-
Strategický plán rozvoje města Ostrova
-
Archiv - Strategický plán rozvoje města, platný do r. 2018
-
Plán rozvoje sportu
- Cyklistický generel
-
Realizované projekty
-
Novinky odboru ORÚP
-
Odbor dopravně správní
-
Odbor majetku města
-
Odbor městských investic a správy
-
Samostatné oddělení interního auditu
-
Samostatný úsek personalistiky a vzdělávání pracovníků
-
Odbor kultury, propagace a cestovního ruchu
-
Odbor kanceláře starosty a vnitřní správy
-
Formuláře ke stažení
-
Podatelna MěÚ + Czechpoint
-
Vyřídíte na úřadu
-
Organizační struktura
-
Otevřený úřad
-
Online služby
-
Hlášení rozhlasu
-
Formulář
-
Kalendář událostí
- Poplatky