V PANATTONI PARKU OSTROV NORTH ROSTE DRUHÁ HALA.

V průmyslovém parku Panattoni Ostrov North pokračuje výstavba druhé haly. První Investice do celé budovy, jejíž stavba byla zahájena v červenci letošního roku, přesáhne 100 milionů eur (tedy v přepočtu téměř 2,5 miliardy korun). Její dokončení se plánuje na začátek roku 2025. Developerem je společnost Panattoni a investorem skupina Accolade.

Panattoni Park Ostrov North se skládá ze dvou hal o celkové ploše 120 000 metrů čtverečních. První budova o rozloze 20 000 metrů čtverečních je aktuálně kompletně dokončená a již v užívání nájemců.

Větší část prostor si pronajala německá společnost Amphenol Tuchel Industrial. Tato společnost patří mezi deset největších světových výrobců elektrických konektorů, čteček, čipových karet a kabelových svazků. Do nového areálu přesunula svou výrobu. Zbylé prostory pak zaplnila česká e-commerce společnost Kokiska.

Nájemcem jedné poloviny druhé haly bude společnost ZF, globální technologická společnost dodávající systémy pro osobní a užitková vozidla a průmyslové technologie, které umožňují novou generaci mobility. ZF provozuje 168 výrobních závodů ve 32 zemích a zaměstnává přibližně 165 000 lidí po celém světě, z toho 3 500 v České republice. První fáze stavby budovy o rozloze přibližně 55 000 metrů čtverečních bude mít díky optimalizaci a modernizaci logistických procesů pouze 18 nakládacích míst, což představuje snížení o 75 procent oproti původnímu plánu. Díky této optimalizaci nebude realizován nákladový dvůr podél celé jedné strany fasády budovy, čímž vznikne dalších 5 400 metrů čtverečních zatravněné plochy v rámci areálu.

„Jsme naprosto nadšení, že můžeme být u vzniku ultramoderního a technologicky vyspělého hubu, který se stane součástí sofistikovaného průmyslového areálu v Ostrově. Nejvíce mě však těší, že projekt zahrnuje i umístění shared services centra, které přinese regionu vyšší přidanou hodnotu a které má potenciál pozitivně ovlivnit vzdělávací systém v karlovarském regionu. Nový provoz bude jistě přínosem pro rozvoj celé lokality. Náš průmyslový park v Ostrově je také skvělým příkladem efektivního využití původního brownfieldu, kdy jsme při revitalizaci využili téměř všechen demoliční odpad k další výstavbě,“ říká Klára Sobotková, Regional Development Director, Panattoni.

„Je skvělé, že regenerace tohoto obřího brownfieldu se konečně blíží do finále a my můžeme sledovat, jak ještě před lety opuštěné místo dnes prospívá a pomáhá významným společnostem naplňovat jejich ambiciózní cíle. V době klesajícího výkonu ekonomiky a pomalu

rostoucí nezaměstnanosti je to další vzpruha pro průmysl i stavebnictví,“ doplňuje Milan Kratina, CEO Accolade.

Proměna bývalého areálu Škoda Ostrov

Průmyslový park vznikl revitalizací jednoho z největších brownfieldů v Česku na místě bývalého areálu Škoda Ostrov. Původní závod Škody byl vybudován na konci 50. let 20. století a od roku 1960 zde bylo vyráběno až 350 trolejbusových vozů ročně. Po roce 1989 tu vznikla samostatná firma Škoda Ostrov, jejímž majitelem byla plzeňská Škoda. Výroba se začala postupně přesouvat do Plzně a provoz v Ostrově byl v roce 2004 uzavřen a areál začal chátrat.

„V 50. a 60. letech minulého století v Ostrově působilo mnoho firem navázaných původně na uranový průmysl. Ale postupně zde působily společnosti hlavně v lehkém průmyslu, které zaměstnávaly i celé rodiny obyvatel Ostrova. Za město Ostrov jsem proto rád, že na území po bývalém výrobním závodu Škoda Ostrov bude postavena nová moderní průmyslová hala. Na území Ostrova tak vznikne další příležitost pro lidi, kteří budou mít možnost pracovat v moderních prostorách s moderními technologiemi. Rozvoj průmyslové zóny v Ostrově má velký význam nejen pro samotné město, ale i pro Karlovarský kraj, který patří mezi strukturálně postižené kraje České republiky,“ dodává Pavel Čekan, místostarosta Ostrova a předseda Výboru pro regionální rozvoj Karlovarského kra­je.

Během sanací se přímo v areálu vytřídilo k ekologické likvidaci dle typu kontaminace 12 700 tun nebezpečného odpadu a zabránilo se tak kontaminaci spodních vod nebezpečnými materiály. Celkově se při demolici bývalého areálu podařilo recyklovat 98,7 procenta původního stavebního a demoličního odpadu. Při výstavbě se tak využilo 103 000 tun recyklátu, který nahradil primární přírodní suroviny. Díky tomu se uspořila jízda zhruba 10 300 nákladních vozidel mimo areál. Podařilo se tak zásadně snížit dopad na životní prostředí a nejbližší okolí. Nová hala bude aspirovat na získání jedné z nejvyšších úrovní certifikace udržitelnosti BREEAM New Construction – Excellent.

Značka I
Značka II
Karlovarský kraj
  Prosím čekejte...